To nejlepší z 10. výroční konference Copycamp

Copycamp je velmi důležitý pro všechny milovníky dobře napsaných reklamních textů. Odborníci se sešli již po desáté a společně mluvili o nejdůležitějších aspektech nejen dobrých textů, ale také marketingu obecně. Konference se uskutečnila v Praze ve čtvrtek 10. října 2019 a tohle jsou nejdůležitější postřehy, které na ní zazněly.
 online marketingu

Příběh je stále základem všeho

Přednáška René Nekudy se celá pochopitelně točila kolem příběhů, protože to je jeho parketa. Vidí je totiž úplně všude a je to tak dobře. Suchá fakta nikoho neohromí, nezaujmou a především si je nikdo nebude pamatovat. Pokud dokážete i jednoduché údaje začlenit do poutavého příběhu, máte vyhráno. A můžete si být jisti, že to funguje skutečně dobře.
 
Během své řeči nezapomněl ani na praktický příklad z houbařské sezóny. Čtenářům můžete stroze sdělit, že v letošním roce vyrostlo o 40 procent více hub než loni. Mnoho lidí si to ale nezapamatuje. Mnohem lepší je napsat, že houbaři vstávají již brzy ráno, aby našli co nejvíc hřibů teď, když jich roste o 40 procent více než loni a tím pádem domů lehce přinesou plné košíky.
 

Tipy přední české společnosti

Agenturu H1 zná v oblasti českého online marketingu snad každý. Lucie Hrdinová a Martina Tomková vystoupily i na této akci a soustředily se především na dvě oblasti, které jsou pro ně momentálně nejdůležitější, a to:

  • anchor texty,
  • tzv. “newsjacking“.

 mikrofon na konferenci
První zmíněné se týká faktu, že jako kreativci byste si na nich měli dát záležet. Když místo tlačítka “klikněte ZDE“ napíšete “chci si udělat radost“, můžete posunout svůj web i o několik desítek míst nahoru ve vyhledávání. Stačí, když se nad tím zamyslíte a nebudete tak tuctoví.
 
Druhý bod se týkal využití momentálních aktualit k zaujetí většího počtu uživatelů. Když do svých textů zapojíte aktuality typu drahé máslo, hořící pralesy apod., zvednete návštěvnost až o stovky procent. Nezapomínejte se proto dívat na to, co se děje u nás i ve světě a využijte to ve svůj prospěch. Každý přece hledá aktuální informace o tom, co se právě děje.