Zdravá strava

Bílkoviny, sacharidy, tuky
Tyto 3 názvy už jste zajisté někdy slyšeli. Měli by být obsaženy v každém vašem jídle. Jejich množství záleží na vašem cíli. Pokud hubnete, budete potřebovat méně, pokud nabíráte svalstvo, naopak více. Bílkoviny jsou obsaženy ve vejcích, mléce, mase a oříškách. Jinak se jim také říká proteiny, tudíž světoznámé proteinové produkty se mezi ně také řadí. Sacharidy jsou rostlinné cukry, proto je nalezneme v ovoci a zelenině, rýži, bramborách, čočce, a tak dále. No, a výborným zdrojem tuků je avokádo, oleje (kokosový, olivový,..), máslo, ořechy a semena.
snídaně, banán, müsli
Vyvážená strava tedy obsahuje všechny tyto složky. Mimo to byste se na ně měli zaměřovat při čtení složení. Pokud má produkt vysoké číslo sacharidů či tuků, nejedná se o příliš zdravou věc. Velký počet bílkovin příliš neškodí, pokud se vám vejde do jídelníčku jeho hodnota. Můžete ale narazit na proteinové tyčinky, které slibují jejich velké množství, místo toho se ale v obyčejné tyčince nachází více proteinu, než v té proteinové. Proto je důležité číst složení. Snažte se kupovat si potraviny s co nejméně chemií, nejlépe žádnou.
Bez laktózy, bio, vegan, bez lepku
Spoustu z nás zaujme tento název, a proto ho upřednostníme před něčím obyčejným. Ne vždycky to ale znamená, že je něčím lepší. Například bezlepkové potraviny nejsou pro člověka, který netrpí bezlepkovou dietou nijak prospěšné, jsou úplně stejné jako s lepkem. Je proto fajn si jednou za čas takovouto potravinu koupit, ovšem si nemyslete, že jsou zdravější.
Náhražky
Nahrazujte, co se dá, abyste se vyhnuli nezdravému. Místo mlsání si dejte mísu ovoce s jogurtem, džus nahraďte vymačkáním šťávy z ovoce. Když jsme u toho nápoje z ovoce, velice oblíbeným je smoothie. Má ale jeden háček. Vezměte si, že do něj naházíte pomeranč, banán, jahody a maliny, a všechno to vypijete. Dokázali byste toto všechno sníst? Právě nadměrné množství ovoce vám může přidat kila navíc, jelikož tento nápoj obsahuje spoustu sacharidů.
Rádi sladíte? Vyměňte cukr za stévii, med, nebo přírodní sirupy.
zelenina, zdraví
Nebuďte na sebe příliš tvrdí
Pokud si odepřete všechny dobroty, které máte rádi, věřte, že vám to dlouho nevydrží. Rozumnější bude si dopřávat méně, ale občas. Je to tak udržitelnější a vy budete spokojenější. V tom tkví celé tajemství zdravého stravování.